Project Description

Intro cycling

For nye som ønsker at afprøve cycling, instruktøren vil forklare og hjælpe med indstilling af cycling, og introducere til en almindelig time.

Begynder cycling

Timen hvor alle kan deltage, træningen er enkel, intensiv og fedtforbrændende. cycling er holdtræning på stationære specialcykler. Træningen er opbygget som anden fitness holdtræning; cykeltimer har en varighed omkring 45 min og har fokus på kredsløbstræning.Træningen foregår til musik, som har en meget stor del af æren for at motivationen opretholdes på holdet.

Freestyle

Timen er for dig, som er lettere øvet til øvet på cykel. Der vil være fokus på korrekt teknik og du vil blive udfordret på styrke, udholdenhed og intensitet. Timen vil indeholde både siddende og stående kørsel i forskellige tempi og der vil være såvel små ”sjove” blokke som enkelt lange hårde blokke. Der vil blive taget højde for den enkelte deltager, hvorfor alle der har en smule erfaring vil kunne deltage i disse timer. Der køres ved moderat til meget høj intensitet

Soft camp

En time som er god som recovery cycling, man kan gå til timen som ny eller bruge den som opvarmning til anden træning. Timen kombineres med lav intensitet og små teknikske udfordringer. Intervallerne er korte og mest siddende.

Base camp

En basis træningstime, som er vigtig for dit ugentlige træningsprogram. På timen vil du primært træne med moderat intensitet. Træningen er omkring mælkesyregrænsen. Træningen kan udøves af begynder og øvet.

Advanced camp

Timen er intensiv og kombineres med moderat og høj intens træning. Træningen henvender sig til dig som har cyklet før. Man vil opleve at kroppen vil blive presset og man arbejder i den lave ende af mælkesyregrænsen.

Summit camp

Denne time er designet til at udfordre kroppen maximalt. Timen vil kombineres med høj intense intervaller og udfordre. Timen er god til øvet cyclister og folk der vil udfordres maximalt. Erfarne kan udfordre sig selv både fysisk og mentalt ved at træne 1-2 gange ugentlig.

RPM

RPM er en cykelbaseret intervaltræning, hvor vi kører i takt til inspirerende og motiverende musik. Du kan forbrænde helt op til 600 kalorier, og pga. den høje intervalbaserede intensitet er RPM en hurtig vej til at komme i form og du forbrænder kalorier selv efter timen er slut. Du lærer hurtigt den grundlæggende teknik, hvor vi kører både siddende og stående i forskelligt tempo.

Sprint

Sprint er 30 min HIIT- High Intensity Interval Training, en kort time hvor man vil blive motiveret og presset til sin mentale og fysiske grænse. Din krop vil blive presset til at forbrænde massere kalorier under og efter timen.